رپورتاژ چیست + 8 نکته برای نوشتن رپورتاژ خبری + قیمت و تعرفه خرید رپورتاژ خبری
افراد برای اثربخشی بیشتر تبلیغات محصولات خود بهجای تبلیغات مستقیم و سنتی از تبلیغات آنلاین استفاده میکنند زیرا توجه و بازدید از تبلیغات آنلاین بیشتر است و از این طریق میتوانند مشتریان بیشتر و درنتیجه سود بیشتری را به دست آورند.
رپورتاژ چیست
کلمه advertorial از دو واژه advertisement به معنی "تبلیغات" و editorial به معنی "سرمقاله" تشکیلشده است. همچنین بهعنوان تبلیغات بومی، محتوای حمایتی و یا محتوای مارکدار یا رپورتاژ آگهی شناخته میشود، هدف تبلیغات این است که خواننده را درگیر کند و آنها را متقاعد کند که از محصول یا خدمات شما استفاده کنند.
امروزه، مردم دیگر از تکنیکهای بازاریابی سنتی خسته شده و اغلب، با چشم پوشی از بنرها و داد و بیدادهای تبلیغاتی، تبدیل به افراد ماهری در کسب اطلاعات شدهاند به همین دلیل، از تبلیغات بهعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید. این بیشتر شبیه خریدی است که خواننده تبلیغ شما میتواند در یکزمان هم نوشیدنی میل کند و هم چت کند. تبلیغکنندگان آگاهی از تأثیر تبلیغات آگاه هستند؛ انتظار میرود که از پستهای حمایتشده در سال 2018، 21 میلیارد دلار به دست آید که در مقایسه با سال 2013، 4.7 میلیارد دلار افزایشیافته است.
اما رپورتاژ خبری خوب چگونه است
برای نوشتن محتوای خوب تمرکز کنید
نقطه فروش کلیدی تبلیغات، اعتبار است .خوانندگان بدون نیاز به خرید یک تبلیغ خوب میتوانند با تمرکز قوی بر محتوای ارزشمند بهطور اختصاصی تا 20 تا 30 درصد به تبلیغ محصول یا برند بپردازند.
هنگامیکه یک تبلیغکننده محتوای واقعاً مفیدی ارائه میدهد، پتانسیل بسیار بالایی دارد تا به اشتراک گذاشته شود یا شاید برداشته و چاپشده و نمایش داده شود.
با رپورتاژ آگهی غیر حرفه ای مردم شما را نمیبینند. ایجاد محتوای خوب، شانس مطالب شما از طریق خواندن آن مطلب یا تشویق دیگران به خواندن آن مطلب افزایش مییابد.
نگاهی به BuzzFeed: یک شرکت رسانهای خبری اینترنتی آمریکاییست. این شرکت خود را شرکت اخبار و سرگرمی اجتماعی... که تبلیغات اینترنتی با فناوری نشر دهندهٔ محتوا-بنیان اجتماعی خود بازتعریف میکند... که به اشتراک گذاشتنیترین اخبار فوری را فراهم میکند.
یک عنوان جذاب بنویسید
به یاد داشته باشید هدف این است که تبلیغ شما در کنار بقیه محتوای با ارزش در روزنامه، مجله یا وبسایت در موقعیت بالایی قرار گیرد. عنوان موردنظر شما باید خواننده را همانند هر مقاله دیگری که در صفحه قرار دارد، جذاب باشد.
رپورتاژ خبری با عنوان جذاب بهاندازهی یک مقاله خبری بزرگ و با ارزش است.
محصول مشتری را درک کنید
کپی رایتر رپورتاژ خبری خوب میتواند در زمینهٔ ی هر موضوعی حتی اگر آن موضوع برایش جدید باشد مطلب بنویسد و به مشتریان اطلاعات بدهد. کپی رایتر تبلیغکننده مشهور محصول مشتری خود را معرفی می کند و مصاحبهها را انجام خواهد داد تا اعتبار و رنگ بیشتری به دست آورد.
هنگام تحقیق در مورد فروش تبلیغاتی، هر سؤالی که از ذهن شما عبور میکند، بپرسید. احتمالاً ممکن است سوالاتی ناخوشایندی از مشتری بپرسید، مثلاً: «آیا سادهتر نخواهد بود اگر محصول شما فقط X باشد» یا «آیا محصول X مشکل را حل نمیکند؟» اگر سوالاتی برای شما پیش می اید،مطمئن باشید که ممکن است آن سوالات برای هریک ازخوانندگان شما نیز پیش اید.در مقابل این شک و تردید قرار گیرید و اعتبار مشتری خود را در محتویات خود قرار دهید.
نشریه مطالعه کنید
اگر رپورتاژ شما با نشریهای ترکیب کنید، شما باید تکالیف خود را انجام دهید و یاد بگیرید که چگونه سبک را تقلید کنید. یک روزنامه ممکن است سبک سرمقاله استاندارد را فراخواند، درحالیکه یک عنصر یا راهنما میتواند متناسب با محتوای وب باشد. ممکن است یک صفحه طولانی یا شش باشد. آن میتواند یک ویدیو کوتاه باشد.
هنگامیکه سبک را پیداکردهاید، همچنین در نظر بگیرید که هر نشریه خطی سیاستهای مختلفی در مورد تبلیغات دارد مانند تعهد بهاضافه کردن کلمه "تبلیغ" یا "حمایت" در بالای صفحه.
اگر شما همهاین موارد را انجام دهید و یک سابقه ثابت برای تولید تبلیغات باکیفیت بالا داشته باشید، بعضی از نشریات کوچکتر ممکن است حتی در مقایسه با محتوای ارزشمند شما، فضای ارزان یا رایگان را ارائه دهند.
سیاست های تبلیغی انتشارات را به خوبی بشناسید
واضح است اگر مطلبی توسط یک خبرنگار یا متخصص دران زمینه نوشته شود بهویژه اگر نام آن توسط خوانندگان به رسمیت شناخته شده باشد، باعث افزایش اعتبار تبلیغات شما می گردد. عکسهای اصلی با شرح تصاویر به مقالهی شما کمک میکند تا با یک سبک استاندارد اخبار ترکیب کنید.
برخی از کانالهای رسانهای سیاست خاصی را در استفاده از نام مشتری دارند که آنها را با محتوای سرمقاله واقعی متمایز میکند. سعی کنید در مورد همه زوایای مهم انسانها مذاکره کنید، اما هدف ناشر را برای حفظ یکپارچگی درک کنید.
محتوای مفیدی بنویسید
به گفته یک مطالعه شرکت مایکروسافت، امروزه بهطور متوسط افراد فقط 8 ثانیه توجه دارند. این کمتر از عمر یک ماهی قرمز است. با توجه به این موضوع، اگر به خواننده متن طولانی را ارائه ندهید در نظر داشته باشید که این خواننده می تواند برای مطلب شما وقت بگذارد یا خیر.
از ساب هدرها در سراسر محتوا استفاده کنید و محتوا را با تصاویر خوب و جعبههای جانبی ترکیب کنید تا برای خوانندگان خستهکننده نباشد
Listicles راه خوبی برای انجام این کار است زیرا خوانندگان هنوز هم میتوانند از طریق نقاط برجسته اسکن کنند و دیگران را به خواندن ان دعوت کند حتی اگر آنها نتوانند همه آن را بخوانند.
داستان بگویید
شاید داستان اساسیترین دلیل برای این است که تصمیم بگیریم که از یک رپورتاژ آگهی بهجای یک آگهی رنگی کامل برای فروش استفاده کنیم. درحالیکه فروشندگان بزرگ میتوانند بهطور موفق امیز از داستانسرایی در تبلیغات خلاقانه استفاده کنند، وقت خود را برای ارتباط واقعی با خواننده فراهم میآورند و آنها را به خرید میرسانند.
گفتن یک داستان به شما امکان میدهد تا احساسات انسانی را به نحو ساده و قابلدرک، به تصور بکشید.
به همین دلیل است که تبلیغکننده رپورتاژ آگهی اغلب استراتژی بازاریابی ترجیحی برای کاهش وزن و شرکتهای بیمه را ترجیح میدهند زیرا برای آنها بیان یک احساس راحتتر از فروش یک محصول میباشد.
شرکتهای تبلیغاتی مربوط به کاهش وزن هرگز بهطور مستقیم یک برنامه یا شیرینیپزی را نمیفروشند؛ آنها اعتمادبهنفس، شیوه زندگی و زیبایی جسمانی را به فروش میرسانند.
آنها ازنظر عاطفی خواننده را تحریک میکنند، خائنانی را در قالب قنادی ها و رستورانهای فست فود ایجاد کنند و سپس راهحلی ارائه دهند تا شما را بهعنوان قهرمان داستان معرفی کنند.
از نقل قولها استفاده کنید
نقلقولها یک راه عالی است تا به خواننده بهطور غیرمستقیم بگویند که این محصول به چه اندازه عالی است. نقلقولهایی را از طریق مصاحبه با کارشناسان و مشتریان ناراضی دریافت کنید، چراکه همه خوانندگان میدانند مشتریان راضی آنها را بهخوبی تعریف میکنند.
همچنین اطمینان حاصل کنید سؤالاتی مطرح میکنید که جذاب هستند و احساسات خواننده را درگیر میکنند.
در صورت مصاحبه با داروسازانی که قرص جدیدی را طراحی کردهاند و میخواهند به بازار عرضه کنند، توجه داشته باشید ممکن است فهرستی از موارد جذاب را بیابید و همه مشتریان معمولی مصرفکننده را در نظر نگیرید.
در عوض، سؤالهایی را مطرح کنید: «این دارو برای فرد معمولی که به بیماری X مبتلاست چه معنایی دارد؟» یا «بیشترین نتیجه تحقیقات بالینی شما چیست؟»
خوانندگان را با دلایل مهم قانع کنید
آگهیدهنده باید از دلایل قانعکنندهای برای خواندن ادامه مطلب استفاده کند؛ اولین چالش بزرگ شما می باشد.
اما در پایان، مطلب شما استدلال قانعکنندهای برای کلیک کاربران داشته باشد. مخاطبان خود را هوشیار کرده و با استفاده از بیان داستانی خواننده را به تشویق کنید تا مطلب شما را تا پایان مطالعه کند، اگر بخواهید کاربران بر روی لینک هدف شما کلیک کنند ضروری است؛ و بدون شک درخواست تماس شما باید واضح و ساده باشد و شامل جزئیات تماس یا صفحات وب باشد.
- ۹۷/۱۱/۱۲